کلینیک مغز و اعصاب یکتا

کلینیک مغز و اعصاب یکتا یکی از مراکز فوق تخصصی در حوزه درمان بیماری مغز و اعصاب است که در این کلینیک با بهره گیری از کادر درمانی مجرب و برترین پزشکان و متخصص مغز و اعصاب برای درمان بیماری هایی مثل دیسک ستون فقرات، دیسک کمر، دیسک مهره، درمان تومور های مغزی به روش نوین نورواندوسکوپی و بیماری های عصبی، عضلانی استفاده می شود کلینیک مغز و اعصاب یکتا با پیشرفه ترین تجهیزات توسط جراحان مجرب خدمات فوق تخصصی را ارائه می نماید. در این کلینیک در صورت نیاز به عمل جراحی با بیمه در بیمارستان های طرف قرار داد، جهت بیمار انجام می شود درمان دیسک های کمر و گردن در این مرکز نیز بدون نیاز به جراحی و تحت نظر تیم مجرب جهت بهبودی بیمار امکان پذیر است.

درمان تومور مغز به روش نوین آندوسکوپی

در چند دهه اخیر تحول قابل چشم گیری در درمان تورمور های مغزی رخ داده است که کمک بزرگی به شخص بیمار کرده است از روش های تحول برانگیز و جدید در درمان تومور های مغزی روش آندوسکوپی است در این روش برخلاف روش های قبل جراح مغز و اعصاب به تمام بخش های مغزی دسترسی دارد و می تواند بدون آسیب و برش به ناحیه مورد نظر را درمان کرده و تومور را خارج کند روش آندوسکوپی مغز روشی کم خطر و نوعی روش جراحی پیشرفته به شمار می آید در این روش متخصص مغز و اعصاب با وارد کردن لوله ای نازک از طریق بینی و یا ایجاد سوراخ های کوچک از طریق جمجمه به درمان می پردازد.

در روش آندوسکوپی در کلینیک مغز و اعصاب یکتا با استفاده از تصاویر مغزی که در این روش به وسیله دوربین های ریز تهیه می شود جراح تسلط بیشتری برای درمان تومورها داشته و می تواند داخل مغز را ببیند و با جهت یابی صحیح به تومور دسترسی پیدا کند و درمان های مورد نیاز را انجام دهد این روش قابل کاربرد برای درمان انواع تومور های مغزی است با روش درمانی جدید آندوسکوپی در کلینیک مغز و اعصاب میزان عوارض تا حد قابل توجهی کاهش یافته است و هزینه این روش نسبت به جراحی باز به صرفه تر بوده و نتایج عالی را بدون هیچ جای زخمی بر جای خواهد گذاشت در کلینیک مغز و اعصاب یکتا این روش با کادر درمانی مجرب با خدماتی فوق العاده ارائه خواهد شد.

درمان دیسک ستون فقرات بدون جراحی

همان طور که می دانیم ستون فقرات انسان از چندین استخوان که بروی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است ستون فقرات از مهم ترین بخش های بدنی به حساب می آید که تمام حرکات مفصل را در بر دارد بیرون زدگی دیسک در بدن انسان موجب اختلال بزرگی در کل کارکرد سیستم بدنی ایجاد می کند و با درمان نشدن موجب تخریب بقیه اندام و مفاصل می شود دیسک ستون فقرات در سنین مختلف ممکن است هر فردی را درگیر کند و به صورت درد های التهابی در قسمت گردن و کمر مثل آرتروز اسپاسم و… بروز پیدا کند.

این بیماری در دراز مدت در اثر ایستادن و نشستن نامناسب ایجاد می شود و موجب بر هم زدن کل تعادل بدن شده و موجب علائم مشکل‌ ساز متعددی می‌ شود برای درمان دیسک ستون فقرات در کلینیک مغز و اعصاب یکتا می توانند از روش های جراحی و غیر جراحی این بیماری را درمان کنند امروزه بسیار ضروری است برای درمان ستون فقرات از افراد با تجربه و تخصص بالا در ارتباط با مشکلات ستون فقرات و… استفاده شود که کلینیک مغز و اعصاب یکتا از این قاعده مستثنی نیست.

درمان دیسک گردن با روش های غیر جراحی

گردن قسمتی از نواحی ستون فقرات به شمار می آید که بخش وسیعی را در بدن شامل می شود این ناحیه که از چندین استخوان تشکیل شده است که توسط دیسک ها از هم جدا شده اند و دیسک ها همانند یک کمک فنر موجب حرکات آسان تر و آزادانه تر می شوند اگر به هر دلیلی دیسک گردن ایجاد شود به منظور رفع مشکل نیاز است سریعا به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا تصمیم متناسب را بگیرد و روش درمانی مناسب را تجویز کند.

در کلینیک مغز و اعصاب یکتا ابتدا سعی می شود برای درمان دیسک گردن از روش های غیر جراحی استفاده کرد یکی از روش های غیر جراحی دیسک گردن اجرای برنامه توان بخشی و فیزیوتراپی و تجویز استراحت به مدت چند هفته است که برای بهبود و کاهش درد و تورم دیسک گردن، افزایش قدرت استفاده می شود تا افزایش دامنه حرکتی توان قدرتی و استقامت به حالت اول خود باز گردد یکی از روش های درمانی و غیر جراحی دیگر روش تزریقات است که برای تسکین درد و کاهش التهابات استفاده می شود از روش های غیر جراحی دیگر روش های کامپرشن، تراکشن، اولتراسوند، و تمرینات کششی ماساژ درمانی و درمان های دستی است.

روش درمان دستی بیشتر برای دیسک گردن که شدت زیادی ندارد مناسب است و تا حدی به کاهش درد کمک می کند در روش تراکشن فشار بر روی عصب تا حدی کاهش یافته و تا حدی دیسک گردن آرام می شود در صورتی که روش های غیر جراحی بعد از گذشت یک ماه تا سه ماه تاثیر گذار نباشد جراحی ستون فقرات به عنوان روشی منطقی تجویز می شود روش جراحی ستون فقرات تا حدی می تواند نتایج مثبتی داشته باشد و به کاهش و درمان دیسک کمک کند روش جراحی در کلینیک مغز و اعصاب یکتا توسط جراحان ماهر انجام می شود و نتایج موفقیت آمیزی را به همراه دارد و آستانه درد بیمار تا درصد بسیار زیادی کاهش می یابد.

درمان دیسک کمر با روش های غیر جراحی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های غیر جراحی دیسک کمر نقش آسان و عمده ای در درمان این دیسک دارند به طور کلی برای درمان دیسک کمر ابتدا باید از روش های غیر جراحی استفاده کرد و اگر در انتها این روش ها بر روی بدن بیمار جواب ندهد بهترین روش عمل جراحی است در کلینیک مغز و اعصاب یکتا از روش های جراحی استفاده می شود از جمله روش های درمانی غیر جراحی می توان به روش های دستی مانیپولاسیون، استفاده از وسایل فیزیوتراپی لیزر درمانی و روش های درمانی پیشرفته تر با کمک لیزر اشاره کرد در این قسمت، ابتدا جراح و متخصص مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات، بیمار را از جهت مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد سپس از روش درمانی غیر جراحی مناسب با شرایط بدنی فرد بیمار استفاده می کند.

نحوه انجام عمل لیزرتراپی برای دیسک کمر

به طور کلی روش لیزر درمانی برای رهایی از بیماری و عارضه های مزمن، دردناک و شدت دار است دیسک کمر که از این دسته از بیماری ها محسوب می شود در کلینیک مغز و اعصاب یکتا در جراحی بسته دیسک کمر و ستون فقرات از این روش استفاده می شود که نتیجه تاثیرات درمانی عمیق تر و گسترده تری را در پیش می گیرد در اولین مرحله بعد از بررسی و معاینه فرد بیمار برای درمان دیسک کمر به اشعه لیزر توسط وسیله ای به نقطه مورد نظر با دقت بالا تابانده می شود تا اشعه لیزر تا فشار دیسکی که مورد فرسایش قرار گرفته است از روی عصب های کمر برداشته شده و موجب کمتر شدن التهاب و فشار شود.

درمان دیسک کمر با این روش نیاز به چندین جلسه درمانی دارد هزینه لیزرتراپی تنها درصدی از هزینه جراحی را شامل می شود و بر خلاف عمل جراحی از عوارض جانبی بسیار ناچیزی برخوردار است. به طور کلی بیمارانی که با این درد دست و پنجه نرم می کنند روش غیر جراحی در ابتدا درمان بهترین روش است که در کلینیک مغز و اعصاب یکتا در کمترین زمان به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن نمی باشد و دوره بهبودی بسیار کوتاه مدت است در کلینیک مغز و اعصاب اگر روش های غیر جراحی برای بیمار پاسخگو نباشد روش های جراحی برای درمان پیش گرفته می شود پزشک بعد از روش جراحی با تجویز دستورات و دارو های مسکن  و استراحت در هفته های اولیه بیمار را به روال عادی زندگی باز می گرداند.

کلینیک مغز و اعصاب یکتا مجهز به تجهیزات پیشرفته با ارائه جدیدترین متد های روز دنیا به همراه کادری مجرب برای درمان های ستون فقرات در خدمت بیماران عزیز می باشد کلینیک مغز و اعصاب یکتا همواره سعی دارد تا امکانات و فناوری‌ های پیشرفته‌ ای را برای بیماران عزیز فراهم کند و به کمک آن به کاهش درد و روال عادی زندگی شما عزیزان کمک بزرگی کند متخصصان کلینیک مغز و اعصاب از تکنیک‌ های پیشرفته ای برای درمان استفاده می‌ کنند هم چنین کلینیک مغز و اعصاب در روش های غیر جراحی سعی دارد از روش‌ های نوآورانه درمانی برای رفع مشکلات نیز استفاده کند.