کلینیک ارتوپدی یکتا

کلینیک ارتوپدی یکتا با هدف درمان و رفع مشکلات مفصلی و عضلانی و دردهای استخوانی در خدمت بیماران می باشد. یکی از رایج ترین دلایل رجوع بیماران به کلینیک ارتوپدی رفع مشکلات در قسمت ستون فقرات و غیره است. در کلینیک ارتوپدی یکتا با استفاده از تکنیک های غیر جراحی و غیر تهاجمی و خاص درمان انجام می شود. در کلینیک ارتوپدی یکتا علاوه بر درمان بیماری های ستون فقرات و مفصلی به آسیب دیدگی و ضربات ناشی از سوانح ورزش به دردهای مفاصل، بیماری های روماتیسمی، ناهنجاری های استخوانی و غیره پرداخته می شود. کلینیک ارتوپدی یکتا با بهترین متخصصان در زمینه ارتوپدی همراه است که از تجربه بالایی در درمان انواع مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها برخوردار هستند تا بتوانند حادترین مشکلات استخوانی و عضلانی را تشخیص داده و درمان کنند. در بخش ارتوپدی ، پزشک بدون جراحی و ارزیابی شرایط دقیق بیمار برنامه ای مناسب در ارتباط با دردهای مفصلی و استخوانی را برای بیمار تنظیم می کند و به راحتی به درمان بیماری می پردازد.

در کلینیک ارتوپدی یکتا علاوه بر روش های معمول از روش های درمانی از جمله درمان های دستی (مانیپولاسیونفیزیوتراپی ، لیزرتراپی یا تمرین درمانی استفاده می شود. بدین صورت که متخصصان این زمینه بیمار را مورد ارزیابی و معاینه دوباره قرار داده و با همکاری کادر مجرب بهترین روند درمانی را برای فرد بیمار در پیش می گیرند و همواره تا پایان بهبود و کاهش درد بیمار او را تحت نظر خواهند داشت. همواره هدف کلینیک ارتوپدی یکتا ایجاد محیط درمانی پیشرفته با جدیدترین امکانات و متخصصان است تا موجب کسب رضایت بیماران و بازگردان آنها به حالت عادی زندگی شود. بنابراین بیمارانی که به دنبال بهترین خدمات رسانی در زمینه ارتوپدی با کیفیت بالا هستند می توانند از این خدمات بهره ببرند.

درمان های دستی (مانیپولاسیون)

مانیپولاسیون جز دسته درمان های دستی به شمار می آید و روشی فوق تخصصی در رشته طب فیزیکی است. استفاده از این روش فقط به دست متخصصان انجام می شود. در کلینیک ارتوپدی یکتا روش مانیپولاسیون توسط متخصصان که از تجربه بسیاری بالایی برخوردار هستند انجام می شود. این روش نقش موثری در کاهش درد و بهبودی فرد بیمار در انجام حرکات دارد. این روش جز روش های غیر جراحی به شمار می آید و کاربرد ویژه ای در درمان بیماری های عضلات، مفاصل و ستون فقرات در بخش ارتوپدی دارد. متخصصان این رشته با آگاهی از سیستم بیومکانیک بدن و علل به وجود آمدن آن در سیستم اسکلتی و عضلانی بدن می توانند به طور صحیح با انجام حرکات دستی بر روی ستون فقرات حرکات لازم را انجام دهند. درمان های دستی در بخش ارتوپدی با هدف بهبود عملکرد ستون فقرات و افزایش دامنه حرکتی انجام می شود و نتیجه آن کاهش تورم و درد مناطق آسیب دیده ستون فقرات است. در کلینیک ارتوپدی یکتا سعی می شود نتایج درمانی این روش به طور صحیح انجام شود تا بسیار تاثیر گذار و معجزه آسا باشد.

درمان به روش فیزیوتراپی

روش فیزیوتراپی جز اولین روش های درمانی است که در بهبود و کیفیت بسیاری از زندگی افراد و شرایط افراد نقش به سزایی داشته است. از این روش برای درمان بیماری و توانبخشی در حد معمول تا بیماری های حاد استفاده می شود و از بسیاری از آسیب ها می تواند پیشگیری کند. از این روش بیشتر برای افرادی که دچار سوانح مختلف مثل تصادفات زمین خوردن و یا به طور کلی افرادی که در اثر سکته مغزی و ام اس یا بیماری های دیگر دامنه حرکتی و توانایی آنها محدود شده است استفاده می شود. همچنین از این روش برای کاهش درد و بهبود در توانایی حرکتی و یا پیشگیری از ناتوانی به خصوص در سن بالا یا افراد دارای اندام مصنوعی میتوان استفاده کرد.

بیماران می توانند برای درمان و کاهش آسیب دیدگی مشکلات استخوانی و عضلانی، بیماری های روماتیسمی، ناهنجاری های استخوانی و دردهای مفاصل به بخش فیزیوتراپی کلینیک ارتوپدی یکتا مراجعه کنند که به کمک فیزیوتراپی فرد می تواند توانایی حرکتی بدن خود را افزایش دهد. کلینیک ارتوپدی مربوط به بیماری هایی در سیستم عضلانی و اسکلتی ستون فقرات که با شکستگی، ضربات در قسمت تاندون، تعویض مفاصل و عضلات مربوط می شود که برای توانبخشی دوباره این قسمت ها نیاز به فیزیوتراپی است تا فیزیوتراپ با در نظر گرفتن شرایط بیمار از جهت اجتماعی و بالینی و اولویت های محل آسیب دیده یا محل جراحت بعد از عمل جراحی، باعث کیفیت و بهبود حرکت و کاهش درد در آن بخش شود و به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک کند تا کیفیت زندگی او را تا حداکثر بهبود ببخشد و برنامه درمانی مناسبی را برای او تجویز کند.

به طور کلی کلینیک ارتوپدی یکتا همواره سعی دارد با بهره گیری از مجرب ترین کادر متخصص درمانی و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات در زمینه درمان درد و آسیب های مفصلی و عارضه‌های عصب‌ شناختی، به بیماران کمک کند تا سلامت و توانایی فرد بیمار را هرچه سریعتر به او بازگردانند تا فرد به فعالیت های روزمره خود بپردازد.

درمان به شیوه لیزرتراپی

لیزرتراپی از روش های درمانی در علم پزشکی محسوب می شود. این روش مناسب برای رهایی از بیماری و عارضه های مزمن دردناک و شدت دار است. در بخش  کلینیک ارتوپدی یکتا از روش لیزرتراپی برای کاهش درد ناشی از صدمات سیستم اسکلتی و عضلانی در تحریک روند بهبودی بدن، ترمیم آسیب دیدگی در عضلات، رباط‌ها، اعصاب، تاندون‌ها، پوست، غضروف‌ها و استخوان‌ها همچون تورم، درد و گرفتگی‌های عضلانی، آرتروزها، روماتیسم مفصلی، روماتیسم های سرونگاتیو، فیبرومیالژی، اسپوندیلیت آنکلیوزان، دردها و شکستگی های ناشی از پوکی استخوان، التهاب مفصل تمپوروماندیبولر، دردهای کمری، در آسیب های ورزشی، دررفتگی ها و التهابات غلاف کپسول مفصلی، التهاب و تورم حاصل از پیچ خوردگی مفاصل و … استفاده می شود.

به طور کلی روش لیزرتراپی در کلینیک ارتوپدی یکتا جزو پرکاربردترین روش های درمانی محسوب می شود. در عمل لیزرتراپی و درمانی، انرژی به زیر سطح پوست بدون آسیب رساندن به سطوح بالای بافت منتقل می گردد و همچنین در این روش با استفاده از نور متمرکز با پرتوهای قوی، طول موج های خاص و تابش با مدت‌ زمان‌های متفاوت به ‌وسیله ابزارهای مخصوصی بر روی عمق بافت بدن نفوذ کرده و انرژی به‌ صورت کنترل شده به‌ طور مستقیم به سلول‌های بافت آسیب ‌دیده منتقل می‌شود و عملکرد طبیعی بافت‌های ناکارآمد را تحریک به بهبودی می کند. به دلیل کوچک بودن لیزر، می‌توان به ‌طور دقیق آن را به نواحی مورد نظر بدن اعمال کرد، کاری که در دیگر روش‌های درمانی امکان‌پذیر نیست و به طور کلی روش لیزرتراپی کلینیک ارتوپدی یکتا توسط متخصصان با توجه به نوع آسیب دیگی و صدمه در دو روش کم توان و پرتوان مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان به وسیله تمرین درمانی

روش تمرین درمانی نوعی برنامه و تمرین مخصوص است که گاهی بعد از روش های درمانی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش هدف اصلی، بازگرداندن اندام آسیب دیده حرکتی بیمار به وضعیت قبل، اصلاح مشکلات و افزایش دامنه حرکتی است. این تمرینات جزو بخش فیزیوتراپی به حساب می آید. این روش یکی از روش های موثر در سیستم اسکلتی و عضلانی است که می تواند از درد و آسیب حتی در بیماری های مفصلی معمولی پیشگیری کند. از این روش برای درمان بیماری های واریسی نیز استفاده می گردد. در کلینیک ارتوپدی یکتا برای به کار بردن روش تمرین درمانی ابتدا برنامه ای اصولی توسط فیزیوتراپیست بنا بر شرایط بیمار و نوع بیماری تهیه می شود.

هدف از روش تمرین درمانی بهبود نواحی آسیب دیده بدن و دامنه حرکتی است. برنامه تمرین درمانی شامل انواع ورزش های فیزیوتراپی مناسب با ناحیه آسیب دیده است که به طور مستقیم بر روی ناحیه دچار مشکل تاثیر می گذارد. برنامه تمرینی طوری باید تنظیم شود که از استانداردهای بخش فیزیوتوراپی برخوردار بوده و تعداد ست ها و مدت زمان حرکات به طور اصولی با توجه به شرایط بیماری رعایت شود تا بتواند به طور اساسی بر روی بافت و ناحیه آسیب دیده اثرگذار باشد. طول درمان و تکرار حرکات در این روش توسط فیزیوتراپیست تجویز می شود. یکی از مزایای این روش امکان انجام دادن حرکات خارج از محیط کلینیک یعنی در خانه و مکان های دیگر است.